La Fundació és una entitat sense ànim de lucre que va ser creada l’any 2004 amb la finalitat de facilitar el desenvolupament sostenible, equilibrat i coherent amb el medi i per tal de promoure i impulsar l’expansió econòmica i social d’Ulldecona i els seus barris, i amb l’ànim d’ajudar a aquells col·lectius d’especials dificultats. En els darrers anys, l’activitat de la Fundació també s’ha traslladat a altres municipis de la comarca del Montsià i del Baix Maestrat.

L’activitat de la Fundació se centra en la prestació de serveis per a col·lectius en risc d’exclusió social, centrant-nos principalment en l’atenció a la gent gran i la infància, però també en el col·lectiu de persones amb discapacitat, dones amb difícil accés al mercat laboral…etc. Forma part per tant de la nostra raó de ser la millora de la qualitat de vida de les persones d’Ulldecona i de les seves famílies en general.

L’activitat econòmica de la Fundació intenta promoure el desenvolupament econòmic dels municipis on portem a terme la nostra activitat, apostant sempre que és possible pels comerços i negocis del nostre entorn, així com pels productes de Km0 i ecològics en aquells serveis que requereixen de productes alimentaris.

De la mateixa manera, els serveis contractats per la Fundació també tenen en compte l’economia del bé comú, afavorint d’aquesta manera la contractació de serveis de cooperatives que afavoreixen l’expansió de l’economia social al territori: Som Connexió, Arç Cooperativa, COOP57, etc.

La Fundació forma part de l’Ateneu Cooperatiu de les Terres de l’Ebre (http://ateneucoopte.org/), la Xarxa d’Economia Solidària (http://xes.cat/) i la COOP57 (https://www.coop57.coop/), a través de les quals treballem per a l’expansió de l’economia social a les Terres de l’Ebre.