Projecte: Tu Ajudes 2011

Vota'ns

626 entitats d’arreu de la província de Tarragona han presentat un projecte al Programa Tu Ajudes de la Fundació Caixa Tarragona.

Pots votar-nos presentant aquesta papereta la teva oficina de Catalunya Caixa, o si ho prefereixes també pots fer-ho per internet.

Recorda que el codi per votar el nostre projecte és el 1424.

Proyecte

A Ulldecona i els seus barris apostem pels serveis dedicats als nens/es. És per aquest motiu que hem decidit presentar el nostre projecte de “CENTRE OBERT “LÚDIK” a l’obra social “TU AJUDES” de CATALUNYA CAIXA per tal de poder obtenir algun finançament extraordinari i d’aquesta forma poder contractar la figura d’una Psicòloga, per tal de donar un millor servei a ls nens/es que formen el Centre Obert.

Estem en una època on els serveis encaminats a l’educació del nens/es són molt importants, i per tan nosaltres des del Centre Obert volem respondre a les necessitats del nostres usuàris donant-los aquest servei de forma gratuïta , juntament amb l’equip de professionals que formen el servei.

El Centre Obert LUDIK és un recurs diürn, que es realitza entre les 17h. i les 20h. de dilluns a divendres, i que va dirigit a infants i adolescents amb edats compreses entre els 3 i els 15 anys.
Les activitats que es desenvolupen al Centre Obert són les pròpies d’esplai i esbarjo amb la finalitat de treballar l’empatia, els valors i les habilitats socials de forma totalment lúdica, així com activitats psicomotrius i esportives. També es treballa el reforç en els aprenentatges escolars i l’adquisició dels hàbits d’estudi en cas que sigui necessari.

Aquest servei es basa en un treball integral amb els objectius següents:

• Donar suport, estimular i potenciar l’estructuració i el desenvolupament de la personalitat del menor.
  • Afavorir la socialització i la integració social dels menors i les seves famílies.
  • Prevenir les situacions de risc social i de ruptura amb la família i l’escola.
  • Compensar dèficits socioeducatius.
  • Adquirir aprenentatges i competències.
  • Acompanyar i orientar les famílies en els processos educatius que afecten els seus fills i filles

En funció de les edats dividem a tos els xiquets i xiquetes en tres grups: dos grups de nens i nenes de 3 a 6 anys i un grup de 7 anys endavant. Durant la tarda es realitzen diverses activitats amb els diferents grups: Joc lliure, manualitats, informàtica, reforç escolar, contes, cançons, música, esport, sortides… totes aquestes activitats adequades a la temàtica setmanal (educació vial, menjars saludables, animals , Història Medieval, l’hivern, cos i emocions…)

El centre disposa d’un equip integral format per tres monitores de lleure i un director del servei.I per tant amb aquesta contractació disposariem de la figura d’una Psicòloga titulada per tal d’atendre millor les necessitats que se’ns deriven del centre.

La Psicològa contratada realitzaria les següents funcions:

• Realització de la Programació d’activitats del Centre Obert adequades a les edats que formen el nens/es del centre.
  • Creació de protocols en cas de problemàtiques col.lectives o individuals existens al centre.
  • Formació al monitoratge existent en capacitats i habilitats per tractar casos al centre.
  • Detecció i treball de problemàtiques que hi poden sorgir.
  • Treball amb els nens amb deficiències de qualsevol classe.
  • Ajudar al creixement psíquic dels nens i nenes del Centre Obert.
  • Tractar temàtiques amb els pares per tal de millorar les capacitats físiques i psíquiques del nens/es del centre.
  • Millorar l’assistència als nens/es del centre i donar una educació de qualitat.

Recorda, pots votar-nos presentant aquesta papereta la teva oficina de Catalunya Caixa, o si ho prefereixes també pots fer-ho per internet.

RECORDA, EL CODI DE VOTACIÓ: 1424